donderdag 19 augustus 2010

Complex rating gehaald bij Leo

Vandaag heb ik met Leo op Rotterdam m`n BFR en Complex Rating gedaan op de N4962V. BFR staat voor Biennial Flight Review, dit is verplicht voor vliegers. Omdat we dan toch gingen vliegen is maar gelijk de Complex Aircraft rating er aan vast geplakt. Ik mag nu ook als PIC (Pilot in Command) vliegen met toestellen met o.a. intrekbaar landingsgestel, cowling flaps en verstelbare props. Niet dat ik van plan was een andere kist te kopen, maar je kunt het maar hebben. Net zoiets als m`n NightVFR aantekening, leuk om te hebben maar in Nederland mag ik het toch niet gebruiken. De N4962V is wel behoorlijk opgeknapt sinds dat ik er voor het laatst mee had gevlogen. In dezelfde hangar als de N4962V stond ook nog een leuke Piaggio Avanti trouwens (onderste foto).