dinsdag 20 augustus 2013

Leuk bericht van het CBR

Vanmiddag kreeg ik een leuke brief van het CBR! Ik ben klaar met de theorie voor m`n EASA brevet. Ben ik echt wel heel blij mee (m`n Human Performance was wel hakken over de sloot, maar dat wist ik al). M`n theorieboeken heb ik niet meer nodig nu, ik was van plan om ze maar met een enkeltje Nieuw Zeeland op de bus te doen naar Henny...
Van het KIWA kreeg ik ook een mail (bedankt Frank!) waarin stond wat ik nu nog moet doen;
B. CONVERSIE VAN BEWIJZEN VAN BEVOEGDHEID 1. Een bewijs van bevoegdheid voor PPL/BPL/SPL, een CPL of ATPL dat door een derde land is afgegeven conform de eisen van bijlage 1 bij het Verdrag van Chicago, mag door de bevoegde autoriteit van een lidstaat worden geconverteerd in een deel FCL PPL/BPL/SPL met een klasse- of typebevoegdverklaring voor éénvliegers. De houder moet een aanvraag indienen bij de bevoegde autoriteit van de lidstaat waar hij verblijft of is gevestigd. 2. De houder van het bewijs van bevoegdheid moet voldoen aan de onderstaande minimumeisen voor de betreffende luchtvaartuigcategorie: a) slagen voor een schriftelijk examen in luchtvaartwetgeving en menselijke prestaties; Geslaagd uitslag CCV b) slagen voor de PPL-, BPL of SPL-vaardigheidstest, naargelang het geval, conform deel FCL; Moet u nog afleggen met een gecertificeerde examinator. c) voldoen aan de eisen voor de afgifte van de betreffende klasse- of typebevoegdverklaring conform subdeel H; Is onderdeel van het praktijkexamen d) houder zijn van ten minste een medisch certificaat van klasse 2, afgegeven conform deel Medisch; Moet u aanleveren bij aanvraag e) blijk geven van verworven taalvaardigheid overeenkomstig FCL.055; Uitslag LPE afgelegd bij een taalbeoordelings instantie f) ten minste 100 vlieguren hebben voltooid als bestuurder. Kopie logboek waaruit dit blijkt Daarnaast moet u een certificaat van het volgen van een RT-cursus in Nederland bijvoegen. Al de gegevens moeten worden meegezonden met de aanvraag voor het bewijs van bevoegdheid door gebruik te maken van het volgende formulier: http://www.kiwaregister.nl/uploadedFiles/Producten/Luchtvaart/aanvraag_bewijs_van_bevoegdheid_vliegtuigen_helikopters.pdf
Op de een of andere manier is er nu een extra eis bij gekomen. Ook m`n RT moet ik nu blijkbaar over doen. Beetje vreemd want dit was aanvankelijk niet nodig (Amerikaans werd erkend). Enfin. Even vragen hoe dit nu in elkaar steekt.