woensdag 22 april 2015

Vliegen naar Zuid Afrika

Onlangs m`n BFR gedaan voor zowel EASA als FAA brevet. Voor EASA brevet moet je dan een nieuw brevet aanvragen bij de KIWA.

Maar dat kost helaas best wel wat tijd. Gelukkig is m`n "oude" brevet nog enkele maanden geldig.

Zo`n BFR kun je dus beter ruim vóór aflopen van je brevet regelen anders ben je mooi "grounded".


Hoe dan ook. Ik ben nu voor een paar weken naar Zuid Afrika voor m`n werk.
Ik ben maar gewoon met de KLM gevlogen, maar het blijft natuurlijk wel een leuke vlieg ervaring.


Ik vloog met een Boeing 777, zo`n vliegtuig heeft 11 uur nodig om naar Zuid Afrika te vliegen vanaf Amsterdam. Best wel vlotjes dus.


Zoals je hier onder kunt zien vliegt zo`n 777 ook wel wat hoger als m`n eigen Cessna. Ruim 10 kilometer hoog terwijl ik zelf met de N2024 niet hoger ben geweest als FL110 (ruim 3 kilometer).


Ook zo`n Boeing cockpit ziet er heel anders uit als in de Cessna, wel heel leuk om te zien!

Hier in Zuid Afrika wil ik overigens zelf ook gaan vliegen, maar daarover later meer.


Bekijk hier de foto`s die we in Zuid Afrika hebben gemaakt.