vrijdag 11 december 2015

Testje vliegen met Skydemon op Ipad Mini

De Neff vertegenwoordiger kwam langs met het kerstpresentje afgelopen woensdag. Het was mooi weer, dus in plaats van een fles wijn terug heb ik `m maar meegenomen met de N2024.


Het was natuurlijk ook een mooie gelegenheid om Skydemon uit te testen. Zoals ik onlangs al had geschreven ben ik nu uiteindelijk ook van de papieren vliegkaart overgestapt op digitaal.


Op m`n Iphone werkte Skydemon ok (zie foto hier boven). Als reserve is zo`n telefoon natuurlijk wel handig voor de gps, maar het scherm is nogal klein en dus niet zo heel handig.

Op de Ipad mini werkte Skydemon helaas niet lekker. Best vaak was de "mini" z`n positie kwijt.

De gps functie op m`n Ipad mini is dus niet geweldig. Ik heb daarom dus gebeld met Peter Mundy van de Pilotshop in Lelystad voor advies.


Peter stuurde me een Garmin GLO op. Dit apparaatje ontvangt GPS data. Deze data wordt via Bluetooth doorgestuurd naar je Ipad en/of Iphone. Inmiddels heb ik beide dus gekoppeld. Zo`n Garmin GLO werkt dus draadloos, je hebt geen gedoe met snoeren in de cockpit. Alleen dus de laadsnoer van je Ipad mini. Ik denk dat dit de goede oplossing is. Ik hoop het snel in de lucht te gaan testen!


INMIDDELS WERKT SKYDEMON OP MIJN IPAD MINI!